Friday, February 3, 2012

Rainbows (11)

"Bang, kasi teh tarik satu. Tarik panjang-panjang. Kasi buih banyak.." laung Risa. 
"Teh tarik satu siap!" balas abang mapley yang sedang buat air teh tarik. Tapi bukan untuk aku la, orang lain punya.

     Suasana di kedai mapley hingar dengan orang ramai yang berkunjung pada malam minggu. Yela mana ada orang pegi minum kat Starbuck hujung-hujung bulan ni. Mau tak makan seminggu sebab poket kering. Mapley jela yang diorang sume mampu termasuk aku. Aku tengah lepak dengan Yoo In sambil baca nota Stats. Aku boleh jer nak baca tapi kalau nak bab mengira tu, kirim salam la kat tempat macam ni. 

"Risa, kau ingat tak minggu lepas, banyakkan booth yang budak Kuliyyah kita bukak hari tu kan.?"
"A'ah boleh tahan banyak la. Booth baju, jual kek, macam-macam la. Tapi yang paling aku nak tergelak sekali, ada pulak booth Tupperware kat situ. Memang promote habis." sakit perut aku dengan member aku nie gelak.
"Tu la pasal. Tapi kire ok per ade jugak orang yang membeli. Macam kite nie, toksah la..Haa, sebenarnye aku nak bagitau something nie. Hari tu, aku pegi la satu booth yang bagi package pergi Langkawi. Bayar 400 hengget jer kot. Semua benda dah ok. Hotel, tempat nak jalan-jalan. Kire semua la. So aku letak la nama aku dengan ko. Tapi kalau ko tak nak, boleh jer bagitau cancel jer dengan orang tu." Yoo In buat muka sedih yang tak berapa sedih kat aku. Heh..mengharap aku setuju la tu..Jari telunjuk kanan aku mengetuk-ngetuk sisi dahi memikirkan package pelancongan tu. Hmm, menarik jugak Langkawi tu. Lagipon, aku tak pernah pergi situ. Boleh mintak abah support sikit duit poket.Hehehe..Aku menunjukkan senyuman nakal kepada Yoo In sambil mengangkat kedua-dua kening.
"The answer please??" soal Yoo In..

No comments:

Post a Comment