Wednesday, February 8, 2012

Rainbows (12)

" The answer please?" soal Yoo In.
" InsyaAllah nanti teman pikior-pikiorkan." Gelas teh tarik yang dihantar oleh abang mapley tadi dipusing-pusingkan. Sebenarnya boleh jer nak pergi tapi nak jugak tanya kat umi dengan abah. Buatnya diorang sumpah aku jadi anak derhaka sebab pergi ke tempat yang jauh pastu tak bagitahu diorang. Memang makan asap la aku nanti.
" Ala boleh la........." Ehh dah berlagu-lagu la pulak minah ni. Laaaa memanjang. Kalau sodap takpe la jugak.
" Ko ni. Aku kene la jugak nak pikir pasal duit, pasal parents aku. Ingat diorang nak bagi aku pergi sesuka hati jer ker. Kalau aku yang kena, sape yang nak tolong jawabkan tuk aku?..haaa...aku jugak la kan. Lagipon, kalau aku tak pergi, kan ramai lagi kawan-kawan kite yang lain pergi. " Terkulat-kulat muka Yoo In dengor aku bagi syarahan kat dier. Tau takut.
" Takpe. Macam ni, senang citer biar aku pergi rumah ko pastu pujuk parents ko eg. Diorang mesti tak kisah kan. Yela diorang kan suka aku, tambah-tambah mak kau tu. Mesti dapat punyer.." Ek eleh budak ni nak bangga pulak. Nie siapa anak siapa nie. Tapi betoi jugak tuh.
" Boleh percaya ke ko nie.? Mesti ko banyak kipas umi aku ni kan? Hatoyaii..." Gi mana sih wahai pembaca-pembaca sekalian. Mau atau nggak?Mau je la kan..
" Ok la ok la. Hujung minggu nie ikut aku balik rumah. Pastu pandai-pandai la kau bodek mak aku tu. Tolong masak ke, kemas rumah ker, mop lantai ker. Confirm dier bagi punyerrrr lahhhh..." Jahatnye aku tapi demi aku jugakkan.
"Hamboi hamboi hamboi......demand betol. Aku nie kawan kau tau..KAWAN..bukan bibik indon tuh. Ko nak bayar gaji aku kerr?"Sentap arr dier nie.Ngeh ngeh ngeh..Geli pankreas aku lepas aku dapat kena kan dier. One thing yang aku tahu, aku mesti dapat pergi Langkawi tu lah..Sudah terbayang-bayang bau masin laut, pasir pantai yang halus, Gunung Mat Chinchang..Wah wah wah...Langkawi!!!!Here I come!!!!...

No comments:

Post a Comment