Monday, January 17, 2011

Rainbows (9)

Aku menyeka peluh yang meleleh didahi. Mataku fokus ke arah gelanggang tenis dan pemain yang sedang melakukan servis. Aku mengira dalam hati waktu untuk aku membalas servis tersebut. Lima.....Empat.....Tiga.....Dua.....Satu......Aku sudah mengangkat raket. Tapi..Aku menepuk dahi. Halamak..tak kena la pula..Minah ini Maria Sharapova ke siap boleh buat ace ini. Memang tajam menjurus la pukulan dia. Markah aku dengan dia sama, kira deuce la.
     "Kejap-kejap-kejap. Rest kejap. Dah kering tekak aku ni.."Aku melaung ke arah pemain disebelah sana sambil menunjuk simbol STOP. Dia mengangguk saja. Aku malangkah ke sideline lalu duduk dan meneguk air yang baru kucapai dari dalam beg.
     "Hebat la kau punya servis..Kau bertapa dengan Sharapova ke Williams?Aku nak join sekali.."Aku toleh ke arah dia.
     "Banyak la kau punya bertapa. Aku selalu turun main. Kau je yang malas nak turun. Asyik buat kuak kupu-kupu kat bilik tu. Mana la boleh macam tuh.."Dia perli aku..
     "Weyh..Jangan pandang sebelah mata tau..Kuak kupu-kupu tu bersenam jugak tau..Heheh.."Aku gelak. Dia pun gelak.
     "Kuak kupu-kupu atas katil...Hmm...Risa, apa kisah kau dengan classmate Akaun kita tu?"
     "Alamak....Kau pun tahu jugak ke?Haish..."Aku menggaru kepala yang tak gatal sampai senget-benget dah tudung aku.
     "Mesti la tahu...cerita sensasi bulan ni kot..Budak tu hot..Ramai yang mimpi siang sebab dia tau..Last-last ko yang 'bertuah' dapat berperang mulut dengan dia."
     "Ala kes tu dah tutup dah. Aku dengan hati yang lapang lagi luas dah pun maafkan dan meminta maaf kat dia. So takyah la kau orang nak bising-bising lagi pasal ini." Aku senyum ke arah dia. Dia pun senyum lalu mendongak ke arah langit.
     "Aku faham..Aku bukannya apa tak nak kau rasa pressure dengan masalah ni.."
     "Ish..aku ok jela...Don't worry keyh..Jom sambung main..Lama sangat berehat ni. Ingatkan nak take five jer.."Aku mula bangkit dari duduk dan menepuk-nepuk belakang seluar. Dia pun berbuat begitu.
     Kamilia Dato' Kamal. Lagi satu rakan aku yang concern tahap pe ntah kat aku nih. Aku ni memang ada cop muka pembawa masalah eg. Sama la dengan BFF aku yang lagi sorang tuh, Yoo In. Tapi aku suka jer...Hehe...Aku pun membongkokkan badan dan mata fokus ke arah permainan. Kamilia mengenyitkan mata ke arah aku...
    "Ready eg...Maria Sharapova Malaysia datang menyerang..".....

No comments:

Post a Comment