Tuesday, December 14, 2010

Renungan...

     Haish...panas tol la ari ni....Sengkek betol la ptptn nie..aku nak log in bapak payah giler.....aku dah tak macam orang dah mengadap benda alah nie....Kawan-kawan yang lain buat ok jer..Asal aku tak boleh pulak...Nak buat macam mana erk..?
     Tengah duduk termenung memikirkan masalah yang membingungkan aku ni, Encik Azman aka bapak aku call.
     "Kamu buat apa tu..Tak tidur lagi...?"
     "Abah, sakit kepala la nak buat ptptn ni.."
     "Kamu call jer orang tu...tak payah pening kepala nak buat-buat sendiri. Dah besar pun kena tanya abah lagi ker...Hmmm.."Abah dah start membebel...
     "Ehehehheheh...."Aku malu....
     Memang betul susah kalau tak ada parents disisi kita. Everything we do it our own. Tapi bila sangkut macam ni, baru mintak tolong parents...Haish...Appreciate them, love them when they still with us.....We will never know when and where they will slip off from our lives...May Allah bless us all.....

P/s : mungkin contoh yang aku beri nie sgt simple...is just a mere situation that technically happened to me..banyak lagi benda yang kita lakukan didunia ni yang kita tak sengaja perasan atau sengaja perasan tanpa memikirkan kedua orang tua kita...Jadi renung-renungkanlah....

No comments:

Post a Comment